Ragam.



 
lama aku tak bercerita tentang ragam syukrii kan..
sekarang dah nak masuk 2y2mo dah umo dia..
dah pandai bercakap walaupun tak terus.
pelat! hahaha..

umor-umor camni agaknya suka meniru kelakuan orang kan..
dia akrab ngan abah dia.
memang banyak menurun perangai abah dia la.
suka mengusik budaknya. sama  naik dorang anak beranak ni tau..
ummi la jadi mangsa. huhu.

lagi.. oleh sebab selalu tengok ummi. nak bangun ke nak duduk ke. sebut ALLAH..
dia pun sama.. nak bangun berdiri ke. nak duduk ke.. Allah... katanya. ala.. macam nenek2 tu.
hahaha..
barang jatuh ke .. terkejut ke,, tu pun dia sebut, Allah... ajimm... Astagfirullahalazim la tu....
dah jadi habit pun.

menguap ke.. bersin ke.. dia sebut Alhamdulillah.. kadang tu ummi termenguap pun dia cepat tolong tutupkan mulut ummi. pahtu sebut Alhamdulillah. haha.. semua pun Alhamdulillah kat dia.

Dia ni agak kurang sabar jugak kadang2. if nak sesuatu tu.. jam-jam tu jugak kena bagi. kalau tak dia ngamuk. so memang ummi selalu bagi ayat 'SABAR ITU SEPARUH DARI IMAN"
"ASSOBRU MINNAL IMAN"
dalam ngamuk2 tu pun .. bila ummi cakap.." Syukrii... sabar itu separuh daripada??...."
"imannn" jawapnya. tahu pun kan.  haha.
kadang nak marah pun tak jadi.

Bab ramah lak. aduhai.. kadang terlebih ramah dia ni.. oleh kerana kerja ummi memang layan orang yang datang bayar bil. semua orang pun dia nak tegur and ajak sembang.
asal orang gurau ajak ikut. laju je nak ikut. sungguh tak malu! ngamuk pulak tu bila tak bawak. haih!
segan ummi kadang-kadang tau. kena yang dapat yang suka melayan takpe la. kena yang menyombong tak suka budak. buat malu je. ada jugak tanpa segan silu depan aku di haip nya anak aku. budak tu ajak sembang je kot.
syukrii dia depan je sound. " Acik garangg ni.. arahh.. "
Hahaha..


kalau bab nak dapat adik ni. dia sayang la kot adik dia.. suka ciyum perot aku. dia kata ada adikk.. hehe.
kadang tu tak bagi abah dia dekat langsung ngan aku. nak manja ngan abah dia memang tak boleh. baru nak baring celak ketiak abah. dia pun laju je datang menyelit pastu tolak abah dia jauh-jauh. haha.
kadang aku ni pening kepala nak layan. dua-dua beranak manja. tu baru depa dua. sok tambah adik lak. pengsannn... kahkah.

ekceli banyak lagi ragam dia ... nak cerita keras kejung jari kot nak menaip. hahaha..

anak manja abah.


cyaa~

1 comment:

  1. Alahai comelnya syukri.pandai dia sebut Allah, Alhamdulillah..ustaz Sgt!Bab manja tak bg abah menyelit tu perangai sebijik afia.afia dia lg pendengki kalau dengan abg aiman..Bab peramah pun sama!

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..