anda berada di kawasan Puan Mell | jangan lupa +Follow | Dashboard

Bento comel



Syukrii Ali dah tido. penat melalak tadi. kesian anak aku. tido atas kerusi sandar je. sobs.. aci tak nak bawak toto kat opis? hahaha.
bolehlah aku update entry kejap kan..
Baru sat tadi aku join group bento kt pesbuk. semangat pulak tengok mama2.. ibu2.. ummi2.. rajin buat bento kat anak depa. aku ingat mak-mak kat jepun ja rajin. kuikuikui.. ntah tiba-tiba rasa nak buat bento kat syukrii. 
Aku memang bawak sarapan makan kat opis. selalu aku main campak je dalam bekal. hahaha. kalau tak sempat lak.. nasik lemak iluminati tu aku beli. ngehngeh.
pahni nak rajin-rajinkan diri la buat hias cecomey ala bento tu. iye ke mell? boleh percaya ka? hek!

korang ada tak yang rajin buat bento kat anak-anak? yela.. sekarang ni kan masing-masing nak jimat. ramai jugak ibu-ibu yang bekalkan anak-anak makanan ke sekolah kan.

err... syukrii kalau ikut aku g opis. dia kata pi sekolah. sebab bawak beg sekolah dia. hahaha. tapi suruh angkut mainan letak dalam beg tu. sampai sini main menda bukan-bukan. ggggrrrr...








comeyy kannn.... agak-agak kalau aku buat. budak tu nak makan banyak tak? maklumlah dia agak picky eater. memilih.. kadang nak makan nasik ngan sup je. sayur? di luah balik. bawang sikit pun luah. pebret dia nasik lemak kosong tu je. kot kalau buat gini dia berselera kan.. jiran sebelah kata pasal dia nak dapat adik gurl. yoyo ooo je kan. buat aku berharap. tapi kalau masin mulut melimpah garam. best jugak. woohaa! 

ok. azam. nak buat bento esok. 

~cyaa~

6 comments:

  1. Selamat rajin berbento.sy azam taun lepas no bento jugak kt aiman pastu hampeh.anak dh jenis kuat mkn tak payah hias cantik pun.haha
    Nti nak cari acuan bento dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kite pakai acuan biskut MIL punya dulu je. hihi

      Delete
  2. kalau macam tu syukrii boleh kawan dgn abg Tumpis.. makan memilih..haha.. nak kena belajar jgk ni buat bento... kot2 dia nak makan kan... :)

    ReplyDelete
  3. Aku teringin gak nk buat bento utk luth. Tp nk tunggu dia pandai makan sendiri dulu. kemain comel gmbr bento2 yg ko share ni.

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..

 
Denim Template. Re- Edited by Puan Mell. ALL RIGHT RESERVED.