syukrii.. qasidah dan ya hanana.



Syukrii suka sangat dengan qasidah.. kalau budak Lain mungkin suka karton .. upin ipin .. ultraman.. minion.. dsb... Syukrii tetap lebih memilih ya hanana.. he he. Buktinya tiap Kali ummi pegang handfhone. Dia pun akan mula lah.. jerit nak tengok.. "nya Nana Nana." Selagi tak bukakan video ya hanana dia tu selagi tu lah dia jerit. bila dah tengok. Harus bg dia bergawang tangan angkat mcm dlm video tu..siap pusing badan lg. Menghayati betul.

Bukan aku tak pernah bg tengok karton tu semua.. tp dia xminat.. syukurlah kan.. anak aku ni dr kecik cintakan rasul. Huhu..

Rutin dia.. seawal pg.. tengok 'tanyalah ustaz'. Dia tengok dengan kusyuk hoceyy.. lagaknya mcm faham apa yg ustaz cakap. Kehkeh..

Sarapan sambil tengok 'rasul yg kata'.
Yg ni mmg pebret beliau. Sebab dalam program tu kan ada dikir barat.. kompang.. sebuk dia berdikir sama. Tergawang gawang tangan meniru.

Lepas tu.. baru upin ipin.. tengokla jugak sekejap.. sebelum dia wat agenda seterusnya..

Aku harap dia terus membesar menjadi anak yang soleh.. mencintai Allah dan rasul lebih dr segalanya. Aamin..


Tiap Kali ummi atau Abah solat.. mcm ni La dia.. nk jugak..
Allah.. Katanya..


Malam cinta Allah dan rasul yang lepas.. 
Dok tiket depan okeyy.
Hahaha..


Oklah yu ols.. sampa di sini sa


Oklah yu

Allah sebaik baik perancang




Bismillahirrahmanirrahim.. fine.. sementara quota masih Ade ni.kite berstori serba sedikit. Budak kecik tu pun dok sebuk main. OK fine. Mengemas rumah katenye.. tape la  janji ummi dah pagaukan tangga.. hurmm.. we ols da blik semula ke puchong..

~kita merancang dengan cita cita.. tapi sebaliknya Allah merancang dengan cinta~

Aku percaya.. in the end.. Allah dah rancang yg terbaik buat kita.. siapa kita nak menolak takdir.. jalani saja dengan sabar dan syukur..

~ Allah sebaik baik perancang~

Penah dengar ayat ni? Mestila penah Dgr kann.. sekarang jadi moto idup aku la kira. Err.. bukn dr dulu ker.. hihik..

berbalik pada tu.. sejauh mana aku melangkah.. akhirnya balik jua ke tanah kelahiran dua hero aku. Allah tak izin jua kami bermaustatin di tanah kelahiran aku..

Apapun.. tempat seorang isteri adalah di sisi suami ..

baheklah.. sampai di sini saja..
Line kehampehan betul..


come back kunon.



Heyoo... semua.. pa habaq. Lama ta Bebel Bebel kan. I rindu rindu la kat uols. Xpeceli blog yg do abai nih. Rindu nk corat coret tentang Syukrii yg aktip sesangat ni. sungguh kekadang rasa ttalk terhendel. BTW.. I now dah jd sYuri rumah Tangga yang terhormat gitu semula.. hamat bzzz hokeyyy... ari2 JD Tarzan.. ahak! OK. T sambung dak kecik Macau. Jeles betul laaaaa...

Abaikan typo tahap maksima tu. Pkai taihh krinn jaa..