Wanita





 punggah2 barang.. then terjumpa karya lama yang aku framekan masa zaman sekolah menengah dulu.. hehe. gila berhabuk lagi aku dah snap. kahkah.
yang katon gegurl tu aku lukih. yang puisi ke sajak tu aku ciplak dari majalah "remaja".
suka sangat.!



Wanita 

wanita..
Renung dengan mata hati bukan emosi,
Adakah hadirmu menguntungkan atau sekadar mgisi kekosongn..
Wanita..
Sering kali engkau berduka
Kononnya engkau dipersenda..
Kerana hakmu diperguna
Engkau seolah2 insan yang hina
Hanya berada di belakangg pmuda
Sehinggga timbul pelbagai suara
Menuntut hak sama rata..
Wanita,
Adakah engkau lupa?
Engkau sebenarnya sangat istimewa
Ayuh buka minda dan mata engkau merenung seketika
Agar engkau tidak alpa
Bahawa engkau terlalu mulia..
Wanita..
Engkau bukan dijadikan daripada kepala
unTuk menjadi ketua segala ketua
Bukan juga daripada kaki
Untuk dihina dan dkeji
Engkau dijadikan dari tulang rusuk yang terletak dekat dengan hati
Untuk dikasihi dan disayangi..
Wanita..
Dari rahim sempit wanita itulah lahirnya  rasul dan nabi.. 
Lahirnya ulama sejati..
Lahirnya mujahid berani..
Tidak dari rahim lelaki..
Tidakkah engkau mengerti kedudukanmu terlalu tinggi..
Wanita..
Mentaatimu tiket ke syurga..
Berrbakti padamu petunjuk taqwa..
Mengasihimu lambangg akhlak mulia..
Mengabaikanmu membawa celaka..
Wanita.. 
Cukuplah jika engkau membuat persediaan..
Berrlandaskan ILMU dn IMAN..
Bukan EM0SI dn PERASAAN..
Pastinya engkau bisa menerima kenyataan..
Bahawa dirimu terlalu dimuliaksn..
Mempunyai kduduksn yang tinggi di sisi TUHAN..






6 comments:

  1. wahhh! pandai lah mell melukis ni...ada bakat tu...siap prem lagi...
    erm! wanita solehah hiasan dunia..:)

    ReplyDelete
  2. cantik dan tinggi darjat pada Pencipta sudah memadai...

    ReplyDelete
  3. ;). Dulu masa muda2 pun selalu buat benda2 cam ni.

    ReplyDelete
  4. suka jugak kutip benda dr majalah..haha

    ReplyDelete
  5. wahh tak sangka.. mell ni berseni orangnya.. :)

    ReplyDelete
  6. hasil karya mell ker ni? wahhh... siap ada lukisan..cantik...

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..