anda berada di kawasan Puan Mell | jangan lupa +Follow | Dashboard

Entry caca merba dan ikan bakar moist.


lately bizi sikit.. my sis dah pindah keluar. dapat rumah kompeni.  bawak sekali anak-anak beliau..
jadi, kesunyianlah syukrii kat sini.. hanya ditemani ummi, opah , abah dan tokwan..
selalu ada kak ika nak melayan dia main. ummi pun boleh lah nak buat kerja-kerja lain.. now, ummi ngan opah lah kena melayan dia main. dia dah la makin aktif sekarang.. siang kurang tido.
asik nak manjat pahtu lepas tangan nak berlari. risau betul. dah la jalan terhuyung hayang lagi. eksen dah boleh berlari. huk!

sekarang gigi syukrii dah ada 4 batang. 2 atas 2 bawah. lebar2 lak tu. sesekali dia usik ummi. gigit pahtu tarik time df dia. ALLAHUAKBAR.. menjerit ummi menahan sabar.. mengalir ayer mata kuh!
lagi ummi menjerit lagi dia buat. pahtu gelak mengekek.. sobs.. sabau jela..

macam sesetengah pembaca blog ni tahu.. (acewahh... bajet blogger fofular nampak... kahkah..)
syukrii ni cepat tangkap apa yang orang sebut. laju je ikut. haha
semalam.. dia dengar tokwan dia panggil opah dia..
"cah.. cah.." tokwan panggil opah.
pahtu dia pun menyampuk.
"cah! cah! cah!"
siap ngan tangan lagi gamit.
lalu, sepanjang hari dia dok panggil opah dia "cah." 
" opah la yang.." ummi  dok perbetul kat dia
"opahhhhh cah!"
katanya.
hahahhahaha.. ini budak arrr... ada sesaja akal dia buat orang geram.

lagi.. malam tadi abang aku bwak balik banyak-banyakkkk ubi keledek putih , ubi kentang , dan ikan mabong.. 

tadi mak dah buat kuih keria, 
bakar ikan , buat kari ,
apo laei resepi keledek putih nih yo?
ubi kentang rasa-rasa nak buat kepek ajo. tu pun kalau rajin nak memarut. haha.

btw, untuk kami , ikan pari kecik.
semalam my 2nd sis beli.
bakar jugak.. pehhh... 



aku bakar guna mastercook avon mak aku punya. hehehe



~jemput makan~ kohkohkoh..

~cya~








13 comments:

  1. tak pernah makan ikan pari bakar....

    ReplyDelete
  2. amboi syukrii...dah makin pandai skang ni ek..geram ngan dia!!

    ReplyDelete
  3. aisy pun sekarang pandai ketap dan tarik.. nangis tau.. nasib baik belum sampai luka luka..

    ReplyDelete
  4. makin bijak syukri ni..boleh bayang muka comel dia sebut cah..nti kat ummi pun panggil ayang..ye la dengar abah pangil camtu.haha..

    ikan pari bakar mmg sedap..keledek putih kureng skit,sweet potato tu sedap la.hehe..tp kentang my peberet tak kira la bikin apa pun semuanya sodap

    ReplyDelete
  5. hahaha..sedia je lah badan utk digigit oleh syukrii..hehe...dah byk akal dah tu...
    sedap nampak ikan bakaq tu..lapar nengok...:)

    ReplyDelete
  6. makin keletah dah budak syukri nih
    wahhhh..ikan pari bakar ker..so sedap

    ReplyDelete
  7. Seronok tgk keletah anak2 kn..sya suka je tgk anak2 sedara sya duk bising2..mesti sya join sekali.hehe..

    Klu boleh msgkn detail kt no pon sya eh..pyhnya nk dpt msg kut fb..sbb suma msg2 mmg x msuk..wuwu...

    ReplyDelete
  8. hahaha... lawak la syukrii. bleh dia panggil opah dia cah. ni kalau ajar ayat lazim ni mesti cepat hafal ni. beruntung mrs mell.

    ReplyDelete
  9. wahhh syukrii dah pandai gigit skrg.. gigit dia balik.. kikiki..

    ReplyDelete
  10. emmm nmpk menyelerakan betul ikan pari tu..hehe nyum2..

    ReplyDelete
  11. aduh duh..dah la org tgh lapar.. dia tayang pulak pic yg menggoda nafsu mkn ku... huh..

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..

 
Denim Template. Re- Edited by Puan Mell. ALL RIGHT RESERVED.