anda berada di kawasan Puan Mell | jangan lupa +Follow | Dashboard

aktiviti syukrii di kampung.


ok.. lets me story mory sikit-sikit.. kami sefamily dah pindah ke kampung.. so, curently.. kami dok kat perak.. im so hepi here.. syukrii ali apatah lagi.. sangat2 ceria dok sini.
mana taknya.. tiap-tiap pagi dan petang opah bawak jalan2 gi meeting rumah jiran2. haha..
abah lak bawak ronda-ronda keliling kampung..
pahtu asik makannn jer.. harap maklum. kami ketiga-tiga beranak makin deboobb.. kahkah..
lagi.. ada kak ika (my nephew darjah 2.) melayan syukrii.. tolong mengasuh.. ummi boleh la rilek2 sikit..

malam.. opah ajar budak2 mengaji. so, syukrii pun opah ajar dia.. syukrii memang suka sangat ngan buku.. kalau suruh dia pilih antara mainan dan buku. dia akan pilih buku.. pahtu.. belagak baca macam dah pandai baca. hahaha..

baca alif baa taa...


tengok la tu.. kunon je kann.. siap selak2. hahaha



cuti hari minggu lak.. kadang2 pegi madrasah abang mirul ( my other nephew. abg kepada ika..) abang mirul belajar sana.. tiap2 minggu madrasah dia buat majlis ilmu untuk masyarakat setempat.. kecik2 syukrii dah pi mendalami ilmu agama.. hihi.. ustaz ustazah sana suka kat syukrii. mana taknya.. tak takut pun dia ngan orang berpurdah.. siap ciyum lagi pipi ustazah tu walaupun berpurdah.. amboih la anak bujang den ni.. haha

baru2 ni bawak anak2 buah aku g mandi laut.. berkelah kat pantai teluk senangin. syokla depa.. 
gambar banyak dalam kamera. aksi syukrii and semua. kamera tu pulak kabelnya entah kemana.. geram betul xdapat nak haplod.. henset den lingkup. harap maklum lah kalu gamba blurrrrrrrrrr gitu.. hahaha.

sejak dok kampung ni banyak nau akal dak syukrii tu.. mulut bukan main bijak gi.. dia dah pandai manjat.. dah pandai sebut opah , abah dengan jelas.. dah kenal orang. sapa makngah, sapa maklang, sapa pakcik. sapa wan.. hehehe..

bila orang suruh gelak. dia akan gelak besar.  hahaha. bila orang suruh baii.. baii.. dia akan lambai tangan dia.. bila orang say no.. no.. no.. dia akan tunjuk jari telunjuk dia.. sekarang lak. dia dah pandai ajuk opah dengkur. bunyi fuhhh.. fuhh.. hahaha.. lagi opah selalu tunjuk jari telunjuk dan cakap 'ingt-ingat'.
sekarang dia akan balas balik. tunjuk jari sebut 'ngat-ngat-ngat'. hahaha..

noo.. noo.. kata dia. hahaha.


he so clever... geramm sangat. now dah 10month.. cepatnya masa berlalu.. 

oklah.. itu saje nak bebel. kehkeh.. bubaiii... cya..



18 comments:

  1. amboi syukri bila bersosial makin la bijak.seronok idup kt kmpg..klu buat slh pun ramai pnyelamat,apatah lg ada opah.hehe

    dpt bygkan kecomelan dia sebut ngat ngat..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekurang2nya.. waktu membesar dia bnyk diberi peringatan.. opah tegas!. hahaha

      comey je.. siap hangguk2 kepala. hahha

      Delete
  2. seronok la syukri.. opahnya suka melayan.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak jugak.. opah sometimes letih nk melayan. aktif 24jam. hahaha.

      Delete
  3. patutla lama menyepi..balik duk kampung rupanya..syukrii pon dah makin pandai..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. cari tempo kak.. luang masa sama family dulu.. kihkih

      Delete
  4. ooo balik duk kampung sekarang ni. bestnya.

    pas ni syukri thumb up say yes..yes.. pulak yer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. musti ajar.. sel2 otak tengah berkembang. kata wardina. kihkih

      Delete
  5. baru 10 bulan dah begitu cerdik. Dah siap boleh ajuk opah berdengkur. Hehehe... Comel sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. a,ah.. dia dtg dekat2 opah dia tido.. pahtu ajuk.. hahaha

      Delete
  6. best nyer pindah dok kg..akak pon merancang nak blk dok kg gok

    ReplyDelete
    Replies
    1. kg tak kg sgt kak. hehe.. kgnya. pasai dok ngn mak. hehe

      Delete
  7. Bestnya dah pindah kampung...mesti nyaman je rasa..jauh dr hiruk pikuk kota raya...oh indahhhnya...hehe..
    taks sedar kan, anak2 membesar...;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. err.. kg kite bukan kg yg nyaman cm dalam filem2 tu.. lebih kepada pekan. hiruk pikuk pekan yg tgh membangun tu dok ada lg. beznya dekat ngn mak. hehehe

      Delete
  8. Replies
    1. takat kecik je kot pakcik.. makin besa la dia. haha

      Delete
  9. nanti syukrii dok berjiran dengan auntie anim ya :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. untie anim dok kt ne? nak tusyen. haha

      Delete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..

 
Denim Template. Re- Edited by Puan Mell. ALL RIGHT RESERVED.