pengalaman bertemu retis.


ahak! kemain tajuk.. jumpa retis pun nak cerita.. hahaha..
oklah meh nak cerita kisah aku dan man bai.. sapa man bai? ala... yang nyanyi lagi "kau ilhamku" tu..

macam nie.. kisah ni berlaku kira-kira 8tahun lepas.. lama dah.. masa tu aku baru-baru datang key el..(sg.way je kot..hahaha ).. aku bekerja sebagai cashier di sebuah pasaraya tak berapa terkemuka.. pasaraya bintang namanya.. bertempat bersebelahan dengan flat bintang dan juga highway LDP.. sekarang telah bertukar nama kepada giant bintang.
(dah macam luahan rasa majalah mastika lak. kuikui..)

ada satu hari tu.. entah apa suweinya.. aku hangen je semacam.. macam biasa kerja aku jadi cashier la kan.. scan-scan barang.. kira-kira duit.. penat gila woo keja cashier kat situ.. pasal kawasan kilang kan.. tau ar berapa ramai budak-budak indon ngan vietnam kat situ.. tapi syok keja situ. kawan-kawan best..
ada kak senah yang hot setap. ibu muda kepada 4orang anak lelaki yang aku kira anak bujang dah gak kot. dia salu bajet dia cun.. aku selalu sakat dia. dia cukup sakit hati ngan aku. haha. aku selalu usik. tak suka la kat aku. esok-esok aku jadi menantu dia. aku tak restuuuu.... marah dia. kahkah.
ada kak linda yang beperwatakan macam lelaki.. apa orang kata ala2 pengkid? gitulah kot.. hehe.. aku rapat ngan dia. gila sengal. aku anggap dia cam kakak.. boleh lak dorang kata kami kapel. kahkah.. mana tau dia minat sama spesis. aku kan nerd dulu.. buduss.. haha... ntah masih macam tu kah dia sekarang..
ada natrah yang comey dan bulat.. my bestie dulu.. selalu lepak sama2.
ada rubi my bestie sampai sekarang.. dia jd inspirasi aku nak berhijrah.. sebab dia bg sokongan penuh kt aku.. dia pun dah jd bisenes woman yuu olss..
(eh jap!!!.. melalut ke kutub utara dah aku ni.. muahaha..)

okeh2.. balik cerita asal.. satu hari di petang yang tak berapa damai.. si retis, man bai ni.. dia datang supin kat situ.. ngan anak isteri dia.. dia memang selalu supin situ.. dia beli air yogurt bliss tu jer..
datanglah dia baya kat aku.. mula2 tu senyum.. alaaa.... lebarnya.. kunon dia retis aku jakun la tuh. hak!
pahtu.. dia bayar.. masa ni ar terjadinya babak tak berapa best.. dia main campak-campak duit. duit sehinggit2 lak tu.. dah lah duit kedut-kedut. campak bersepah-sepah lak.. mau aku tak hangen.. dah lah sebelum dia tu budak vietnam bayar pakai duit 1 sen beli sos ikan.. mau aku tak tensen. ggrrr..

aku pun tegur la dia..
" bang, tak baik ar campak-campak duit.. duit tu kan rezeki.. " kata aku.

dia balas ..
" sori la dik.. abang nak cepat.. " kata man bai tu senyum-senyum..

aku..
" okla.. lain kali jangan wat lagi tau" kata aku sambil kira duit.

lepas tu kan.. sebelum dia nak blah.. aku dengar dia kata..

" orang nak bayar pun nak banyak bunyi.." dia bersungut sambil berlalu pergi.

perghhh.... menyirap darah muda aku beb.. depan aku tadi punyalah senyum2 macam kerang busuk! hipokrik betul lah.. rasa nak baling ngan bakul jer. haaha..

" kalau ko mawi pun aku marah camtu ar.. ingat bagus sangat la tuh! " marah aku.. ( padahal orang tu dah pegi dah pun.. haha.. ) p/s : masa tu mawi tengah fofular tak hengat.. kihkih.

sejak tu.. terus aku ban man bai.. jangan nak nyanyi lagu dia ke. sebut ke nama dia depan aku.. walaupun aku minat lagu dia tu. hakhak..

lagi sorang retis yang salu supin kat sana adalah wardina safiyyah.. lawa giloss.. adik beradik dia pun lawa-lawa siot.. tangan gebuss.. ( terpegang masa amik duit.. kihkih..) wardina suka melayan bila kami ajak sembang.. dah macam kawan-kawan lak.. selalu kak senah ar muka tak malu tanya macam-macam.. haha.
penah sekali masa tu wardina datang cari pelam muda.. kami pun saspek dia mengandung lagi.. tup-tup.. betul daa.. gila xcited masa tu.. kahkah..



okeh.. itu saja cerita pengalaman aku bertemu retis edisi pasaraya bintang. hahaha..


*tq for reading.. cyaa..

     (─‿‿─)v

20 comments:

  1. ishh bajet bagus lak man bai tu.. lain kali kalo jumpa dia lagi panggil je nama dia man man man... pas tu bye bye.. hahahahaha... maksudnya boleh jalan,,!! wardina mmg cantik kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memey babai lah kat dia.. hahaha.. wardina mmey lawaa..

      Delete
  2. amboi2...seronok kemain jumpa artis..akak pernah jumpa sofea jean..hoho..mmg lawa gila orangnya..cakap pon lembut jer..putih melepak..anak mcm mat salleh..
    pastu terserempak ngan aznil..tak sempat tego sebab time tu amirul berak nak pegi basuh berak dia kat toilet..hahahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak seronok mana lah kak. penglaman pahet tu jupa retis serupa man bai tu. hahaha..

      penah jupa ako mustapa.. tp dia yg tgok sy.. sy wat dek jer.. agaknya
      heran kot sy wat dek. hahaha

      Delete
  3. Amboi boleh tahan peel si Man Bai tu ek, I takder la minat dia pun... lagu dia tak dengar pun tak per, mendayu2 buat ngantuk jer. heheheh Bagus kalau macam Wardina tu kan, tak perlu nak sombong2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak minat dia. lagu tu adela dengar.. tp slps kejadian itu... ban teruss.. hahaha..
      wardina mmg spotim!

      Delete
  4. seronok la jumpa retis. heheh.. tp kalau baik cam wardina tu okla.. man bai tu xler glemer sgt kan.. hehe.. boleh lak cakap camtu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bajet fofular je kan dia.. hahaha.. nyampah mak nok..

      Delete
  5. ala man bai tu retis tok fofuler pun..budak2 skang tak kenai pun sapa dia.abaikan jer la perangai 'molek' beliau.tp yg mebacanya hangin gak.macam bagus je kau man bai...huhu...

    tak kira la retis ke org biasa klu cantik suka tgok..lagi2 tgn gebu,wat2 je terpegang tgn tu.nasib baik muhrim.haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. kisah lama,, sekarang dah insap kot. hahaha..

      kann.. kawan sekerja kite lawa macam model. rasa nak mengorat. hahaha

      Delete
  6. ehe..akak dl sll gak jumpa retis kat giant shah alam tuu.. siap salam lg ngan fara fauzana.. ehe..aa lg laa beberapa org... yg lain tak salam laa terserempak gtu je..mereka pun cam kita juga g pasaraya bl barang..hihihi

    retis..kalau baik kita ikut jd contoh..klau tak berapa betol..kita booo layan..hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann.. tapi ade gak retis bajet hot. mana nak shopin kt pasaraya buruk.. bintang tu buruk. hahaha

      Delete
  7. man bai.. bai bai la pas tragedi tu. ngee..

    wardina ni best! dia memang comel comel gitu. respect dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bai bai la kat dia.. hahak!

      best.. and dia bnyak tips penjagaan anak2 kan.. suka!

      Delete
  8. beribu bintang di langit kini menghilang.. meraba aku dlm kelam.. oppss.. sensitip kang. Heheh.. Cenggitu ke perangai manbai? Pui.

    Pastu nak citer pasal manbai, dia punya kona smpai citer kak senah. Hehehe. Lawak je,

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan dinyanyi lagu itewww... puii... hahahaha..

      hahaha.. terkona baring kat kak senah lak.. ingat nak wat entry pasal dia. hahaha

      Delete
  9. Pernah jumpa Siti Nurhaliza je masa study dulu..mmg very humble..pastu terjumpa Chiko (anak uji rasyid) kt Airport.. baik2 semuanya..:)
    Minat kt lagu2 Man Bai ni:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. retis ade yg humble.. kite terkena yg tak berapa humble. humble depan2 je.. kunon2.. kehkeh..

      Delete
  10. akak pernah bergambar dengan sofia jane masa dia tengah hot dengan cerita isteri, perempuan.... suka tahap gaban masa tu, heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa bangga takdah la ye tym tu.. hahaha

      Delete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..