keputusan telah dibuat..


susulan perancangan kami nak berhijrah tu.. -----> entry sini
akhirnya keputusan telah dibuat.. kami jadi balik kampung..
ikutkan hubby nak balik secepat mungkin.. tapi aku mintak masa sampai akhir tahun ni.. maybe dalam bulan 11 atau 12.. sebab banyak menda nak kena settle..

mak pulak macam hubby jugak.. xsabar2 suruh balik cepat.. ( dah siap kemas bilik untuk kiteorang! ) hahaha.. my older sis.. suggest aku balik nanti kerja dulu mana2.. sementara bisnes nak stabil.. orait then.. adik chik (anak jiran sebelah rumah..) bagitau tempat keja dia nak pakai admin.. dia boleh tanya. tapi da problemo.. takkan bos dia nak tunggu aku sampai ujung tahun kan..


so, mak kata.. tawakkal la balik kampung.. rezeki ALLAH ada di mana2..
nampak sangat mak dah rindu sesangat ngan cucu dia.. huhuhu..

malam tadi.. hubby tanya.. betulkah keputusan yang kami buat?
aku tak tahu.. mungkin betul.. mungkin jugak tidak.. aku harap akan ada sirna dan harapan di sebalik semua ni..
orang tanya.. bersungguhkah kami? mampukah kami?
insyaallah.. kami akan cuba sedaya upaya..
untung nasib kami hanya ALLAH maha mengetahui..

kalau aku dan hubby keje gomen.. mungkin kami takkan amik keputusan sedrastik ni.. tapi kami pekerja swasta dengan pendapatan tak seberapa.. dok pulak kat kota besar.. hanya orang seperti kami je mungkin sangat terasa dengan kesan pemesatan ekonomi global..(ehh... apa melalut nih? hahaha)..


apapun doakan kami berjaya dunia akhirat ye kawan-kawan,, aminn...

hijrah


p/s : jangan risau.. blog aku akan hapdate jugak hocay.. maybe tak selalu.. tapi akan hapdate jugak bila dok kampung.. lappy my sis ada tak guna.. aku nak beli tak bg.. biaq aku guna habis2an nanti.. huahuahua..


7 comments:

  1. good luck..insyallah mungkin rezeki makin bertambah..siapa tahu kan..suka lagi tinggal di kg berbanding bandar

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin2.. insyaallah... dok kg dkt ngn mak.. hehe

      Delete
  2. betul tu y gpenting jangan takut pada perubahan.even kita tak Berjaya fikir je positif,semua tu ada hikmahnya..gud luck tau..sy doakan semoga Berjaya..Kampung sgt best!hehe tetiba..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq.. insyaallah.. mana tau rezeki lbh kt sana.. hehe

      Delete
  3. alhamdulillah dah sepakat buat keputusan.. tp jgn ragu2 lagi.. in shaa Allah smuanya baik2 nanti.. ;)

    ReplyDelete
  4. harap itu keputusan yg terbaik.. betul kata mak mell.. rezeki ada di mana2.. GOOD LUCK! ;)

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..