D.I.Y dari barangan terpakai.. ( Buat Sendiri..)


di zaman serba pesat ini. dari segi kewangan.. mahupun pembangunan.
kita memerlukan lebih banyak idea untuk menjana ekonomi diri serta keluarga.
( ahak! macam wat forum lak.. kahkah..)

aku jumpa banyak idea D.I.Y yang dalam tak sedar boleh menjimatkan duit.

jom tengok!

sofa!





buat katil sendiri !! owsome!




pasu bunga .. cool..





lampu.. 



tangga..




dari tong !



kotak!


part kotak ni.. dulu aku ngan kakak aku selalu buat untuk bilik bujang kiteorang..
ambik kotak2 dari kilang. beli kertas pembalut lawa2.. bungkus!.. susun barang2 dalam tu. hehehe..


mini gim!


kuikuikui..

banyak lagi ide2 D.I.Y dari barangan terpakai..
masalah UTAMAnya...
ada penyakit "M".
Hhahahahaha.

13 comments:

  1. Boleh bagi orang yg rajin dan kreatif..klu ada penyakit m apa pun tak boleh.huhu

    ReplyDelete
  2. kreatifnye.,kalau rajin mmg sume pun boleh jalan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu ar chuu.. rajin tu penting hocay..

      Delete
  3. Terbarkkk.tp kalau kita buat.boleh ke kemas cm nk.hehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita buat jadi pangkin letak bwh pokok. hahaha

      Delete
  4. eh eh kreatif sangat.. antara rajin ngan tidak jer.. huhuhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dilema betul la rajin ngn malas ni.. kihkih

      Delete
  5. sgt kreatif!! suke2...itula..mcm nak buat tapi kekangan masa dan anak2..haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau takpe kak.. nak buat. tp kekangan msa tu.. (alasan) kihkih

      Delete
  6. comei kan.. tp kalo deqla x terbuat rasanya ni..hihi.. org rajin je boleh try buat..

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..