Diari : 8 Bulan sudah. Trompet Kesayangan.




semalam genap syukrii 8bulan. tapi dia takleh merangkak lagi.. duduk pun tak pandai lagi. tapi merayap laju.. semalam dok cuba panjat2 ummi.. ke dia nak jadi cam ummi? opah kata ummi dulu tak merangkak.. tau-tau bangun berdiri, berjalan terus.. hahaha..
takpalah.. lain budak lain perkembangan dia kan.. tapi tak syok lah.. orang dok banding-banding.. huhu.. buat aku risau jer..


okeh.. TROMPET KESAYANGAN.. masa syukrii 4month .. aku ada belikan dia trompet mainan.. dia suka sangat ngan trompet tu.. sampai sekarang tak jemu-jemu. tak macam mainan lain.. wat tak heran dah.. nak main bukan-bukan jer. tapi bila bagi trompet dia still nak.. 

nak capai.. 
yummieh!
terangkat kenin the rock!


tak bunyik pung!

dalam kete.. mamai2 pun nak peluk trompet tu..



dah tido.. trompet tetap nak peluk.. haha!


hahaha... nak jadi ahmad nawab ke anak aku ni??
ke nak jadi p.ramlee..
ap?? ahli muzik????
hakhak!


owh ye.. orang bagi gelaran p.ramlee jr kat syukrii tau.. cehh! geram aku orang dok panggil dia ramlee.
ada cerita di sebalik nama tu.. berkait dengan abah syukrii.. nanti aku cerita. kalau ingat!. 

noted : kejapnya masa berlalu.. nak tambah lagi sorang lah! hahahaha..

12 comments:

  1. comelnya.... nak babab pipi dia!!!

    ReplyDelete
  2. hehe..comei jer byk gamba dia ngan trompet kesayangan..mmg sah dia sgt suke ngan trompet tu..

    geram tgk pipi syukrii..rasa nak cubit2..haha..

    abaikan jer bila orang banding2kan anak kita..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. suka.. sebab nak tiup tak lepas2 lg. tu yg geram tu.. hahaha

      Delete
  3. setiap budak mmg perkembangan tak sama.aiman dulu pun tak merangkak,9 bulan berdiri terus berjalan..

    cpt la tambah..cabar ni!hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann.. kot2 syukrii langkah step kan.. hik!

      pantang di cabar nih!.. tungguuu.. hahahaha

      Delete
  4. xpela.. perkembangan kan tak sama.. mana tau nnti cpt je belajar berjalan kan..hihi.. nak jadi ahli muzik ye? mamanya kasi tak ni? hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak kesahlah kan.. janji dia sehat sentiasa.. huhu..

      ahli muzik?? janji berilmu dunia akhirat.. ummi ok jer. hikhik

      Delete
  5. kalau Aleesya..8 bulan dah jalan pegang pegang sofa dah ni. Jenuh la nak kejar. Tak pe dia lambat boleh berjalan tak de la kita letih sangat. Kalau cepat boleh jln mcm Aleesya tu..tak senang duduk kit ani. capai segala benda. Masuk bawah itu ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni pun dok dalam walker dok mencapai sana sini.. ada org kata anak perempuan cepat berjalan. wallahualam..

      Delete
  6. kihkihkih.. selalu baby peluk bebear atau bantal. ni peluk trompet. hamboii dan2 ye nak tambah lagi. hikkk..

    ReplyDelete
  7. suka ayat plg bawah tuu..dh elok tambah bg kawan kat syukri tuu...hahahah

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..