tipikal drama melayu




sekarang musim drama melayu dapat sambutan balik kan.. kihkih..
aku rasa semua orang tau tipikal drama melayu ni..
tapi tetap gak folow drama berepisod tu.. hak!

orang kaya

watak ni wajib ada.. hero mesti kaya, anak ahli korporat.. naik keta besau.. mummy daddy mesti datuk-datin.. hahahaha.. hero playboy.. bajet hensem takdak dah.. ini semua poyo!


orang miskin/ tertindas


heroin selalu miskin.. tak pun tertindas.. kalau tak pun heroin kaya, hero miskin.. kunon2 cinta dua darjat lah.. ala2 kasim selamat.. peh.. dari zaman p.ramlee sebelum merdeka. dok takat lagu tu la cerita dia.. kata modennnn...  haha..


watak jahat

watak yang jeles ngan hero atau heroin.. mesti ni mesti.. kalau tak tak ada lah rencah.. kadang tengok depa ni kita lak geram lebih.. malah watak dorang yang selalu menjadi.. hahaha.. hero heroin muka poyo pun takpa.. janji watak sampingan yang jahat ni menjadi.. kahkah..


lokasi


aku memang tak leh blah la pasal ni.. contohnya la kan.. si miskin sakit.. kesian dia.. tapi tak menahan dok spital katil satu tu.. tak logik betul.. kata miskin.. kahkah..
dah miskin.. boleh pulak dok rumah teres dua tingkat. hek!.. tapi sekarang pengarah dah mula concern pasal ni..
yang aku pasti rumah biru yang belakang dia klcc tu memang laku la. hampir setiap cerita ada rumah tu,, hakhak.


mekap


hat ni lawak hoccay... muka mesti mekup tebal2.. matamesti pakai bulu mata pelsu.. lagi-lagi jasmin hamid. hahaha..
watak kampung sekalipun bulu mata pelsu tak tinggal.. aduiiiii...
dahtu waktu tidoq pun mata ber eyeshadow macam pegi club! haha..
yang miskin tu rambut berkarat ... perghh.. ada lak duit nooo.. un logik!


kawen paksa


ni drama sekarang ni.. balik-balik kawen paksa.. mula-mula benci pahtu jatuh cinta.. ohh.. tipikal!
apa sekarang maseh ada lagi ker kawen paksa???


adaptasi novel


fenomena.....!!! hahaha.. sekarang musim adaptasi novel.. tu yang cerita sedap jadinya.. tak payah susah karang scrip lebey2 lagi.. hahahaha




ada lagi tipikal2 drama melayu ni.. malas nak taip panjang.. u ols pikir sendiri lah eh.
sekarang dah nak ramadhan.. teringat lak masa rozita che wan mula2 berlakon..
diari ramadhan rafik.. suka betul aku tengok dulu.. kihkih..

noted : tapi aku tetap layan gak drama melayu.. kahkah...

18 comments:

  1. hahahhaa..rumah biru tu aku perasan..memang pemes..

    ReplyDelete
  2. yup.. mesti ada.. adegan mkn tu yg paling ketara sgt.. wajib ada! haha..rumah tu mmg femes pun... kat kg baru kan..

    ReplyDelete
  3. @Ym.Bundle kann... masyuk tuan rumah tu.. xyah renovate rumah.. beli rumah baru lak.. hahaha

    ReplyDelete
  4. @Deqla Manjew a,ah, lupa.. adegan makan wajib ada.. hahaha

    ReplyDelete
  5. hahahaha i pong perasan jugak lah.hjahahaha.rumah tu.sama je kan.

    ReplyDelete
  6. tuan umah biru tu mmg pemes jah hahaha

    ReplyDelete
  7. haha..sangat typical kan..kadang2 dah boleh agak ending cerita dia..

    tapi ada bagus jugak, cerita adaptasi ini..mengalakkan orang membaca pun ada juga..bila keluar kat tv je..dan2 la orang pegi beli novel tuh..macam aku..hiks!

    ReplyDelete
  8. @Chuu Muqhlis taw xpe jah.. masyuk income.. hahaha

    ReplyDelete
  9. @Cik Puan Rara rumah tu pemes giler.. berebut pengarah agaknye kann.. hahaha

    ReplyDelete
  10. @Fana Aqim mmg dah leh agak.. tp tgok jugak..
    yg plg untung dram adaptasi novel ni.. novelis tu ar.. hahaha

    ReplyDelete
  11. Solat pulak wajib adegan tang doa je. Mmg itulah sokmonya. Hihi. Yg sakit tu dari dulu kita prasan macam tu. Duk hospital ward first class. Motip? Kata miskin. Haha

    ReplyDelete
  12. hahahahah, akak tak minat dah tgk drama melayu, kalau berepisod, lg boring

    ReplyDelete
  13. haha..drama mlayu mmg mcm poyo skit..tmbah2 yg dr novel.hero asyik bajet hensem je:P

    ReplyDelete
  14. semuanya adalah benar.gelak je baca..sekarang ni dh lama tak tengok drama melayu..dlm erti kata lain dah lama tak tengok tv.hehe

    ReplyDelete
  15. @Ratna

    adegan doa.. wajib.. kalu solat tang takbir ngn bg salam.. hahaha

    ReplyDelete
  16. @izan mama mia

    sy tak minat.. tp tengok jugak.. hahahaha

    ReplyDelete
  17. @~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~

    hero novel kang kunon2 hensem.. kena la bajet hensem. haha

    ReplyDelete
  18. @Puan Kutu

    fuhh.. tak tengok tv ye.. gud2.. kite tgok gak tv.. salu chanel makan2.. hahaha

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..