anda berada di kawasan Puan Mell | jangan lupa +Follow | Dashboard

si comot

comot adalah kucing kami.. comot dihadiahkan incit hubby masa besday aku tahun lepas.. masa tu aku tengah pregnenkan syukrii 7bulan++..
sebenarnya comot adalah kucing jalanan.. hubby aku jumpa dia.. oleh kerana dia comey.. incit hubby bawak balik dan kebetulannya besday aku.. ahak!

aku dengan kucing tak berapa serasi sebenarnya. dari kecik dah berapa ekor aku bela.. semuanya tak bertahan, ada yang mati, ada yang hilang, ada yang kena buang.. so, agak lama jugak la aku tak bela pet ni..

hinggala c comot hadir dalam hidup aku.. aiceh.. ayat.. hahaha.. aku jadi terjebak dengan minat hubby aku balik.. hubby aku memang penchinta kucing.. dah banyak ekor dia bela sampai besar.. tapi semua dah mati.. jadi.. comot ni sebagai pengganti lah..

mula2.. kami cuma letak comot kat dalam kotak jer.. tapi aku kesian.. so, aku ajak hubby belikan sangkar kucing.. hubby kata comot satu2nya kucing yang dia bela dapat layanan istimewa sebab dapat aku sebagai tuan.. mana taknya. kucing2 dia sebelum ni takde sangkar.. makan pun asal maka jer.. tapi comot siap wiskas la.. apa lah.. hahaha..

dia suka lepak atas sofa.. syukrii terkenan tido cmni.. adehh.. sebb aku suka tengok comot tido cenggini.. haha


okeh..
tu cerita lama..
ini cerita baru.. sejak syukrii lahir.. memang comot tak dibenarkan masuk rumah sebab takut ada efek kat syukrii.. so, dah lama la aku tak layan dia.. kesian comot.. huhuhu.. hubby je dok main2 ngan dia.. aku cuma kadang2 bagi dia makan..

nak dijadikan cerita..
2 3 hari lepas comot tak balik.. en hubby dah risau.. di panggil2 tak balik.. aku pun tenangkan hubby aku.. nanti dia lapar dia balik lah kata aku.. tapi en hubby tak sedap hati.. sayang woo dia kat comot.. tulah peneman dia masa aku bercuti dulu kann..
pastu, semalam masa kami nak kuar bejalan.. kami lalu la kat tepi longkang.. tiba2 dengat suara kucing merintih.. tengok2 comot.. tapi dia nampak lemah sangat.. suara dia tu sedih sangat..
aku suruh hubby angkat letak dalam sangkar.. tengok kaki dia terkulai.. ya ALLAH.. patut dia merintih..


aku tak pasti sebab apa dia jadi camtu.. sama ada xciden atau orang pukul.. tapi takde luka pun.. cuma terkulai.. aku syak orang pukul.. ntahla.. kesian comot.. kami dah jaga dia hampir setaun dah.. menangis aku tengok keadaan dia..

hubby dah bagi ubat.. siap bagi air yassin lagi.. harap comot cepat sembuh.. kesian tengok dia dok termenung jer.. panggil pun dah tak menyahut.. macam trauma je dia..



comott... cepat sembuh yer... 
kiteorang sayang comot..



update :

comot dah pergi buat selamanya... sebelum pegi keja tadi en.huby cek tengok dah keras.. mati dengan pandangan jauh menung kehadapan..

comot.. damai lah di sana..
we'll miss u..
:(

andai betul dia di pukul.. aku xkan maafkam manusia durjana tak berhati perut tu..
apapun binatang tu makhluk ALLAH jugak..


macam hidup je lagi kan.. huhu

BIL akan uruskan jasad dia. akan kebumikan dia..
hubby xnak.. tak sanggup katanya..



12 comments:

  1. kesian dekat comot.klu ada org pukul mmg takde hati perut betullah.harap comot cepat sembuh

    ReplyDelete
  2. @Puan Kutu mmg xde hati perut kalu kena pukul dia.. comot dah mati.. :(

    ReplyDelete
  3. @izan mama mia kann.. kejamnya la sapa yg pukul dia.. :(

    ReplyDelete
  4. Patut hapuskn si durjana itu. Rumsh kita kt kg ada tujuh ekor kucing. Pasai adik laki kita yg nomo tiga sayang sgt kt kucing

    ReplyDelete
  5. @Ratna kiteorang ada seko ni jer.. pasni xnak bela dah kot.. xsanggup dah tgok bila mati cmtu..

    ReplyDelete
  6. tanpa sedar menitis airmata deqla baca citer psl comot.. deqla pun pencinta kucing jugakkk... phm sgt2 perasaan ur hubby.. sbb deqla kalo kucing mati pun menangis meraung.. haah la, comot mati dlm keadaan yg tenang sgt... mcm tdo je..kalo la betul dia dipukul, apalah dosa comot.. hurm.. sbb tu deqla x sggp nk letak kucing kat luar..kat luar sana tu ramai yg x suka kucing.. suka sgt aniaya kucing ...

    ReplyDelete
  7. kalo sudi , singgah la ke blog si pencinta kucing.. blog deqla khas buat pencinta kucing.. ;)

    http://meowlovely.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. kesian comot..moga cepat sembuh...ape punya manusia lah..takde perasaan syg dlm diri ker..:(

    ReplyDelete
  9. @Deqla Manjew letak kt luar pasal ade syukrii.. takut alah bulu kucing kan.. sedih sangat.. comot kucing yg manjer.. :(

    ReplyDelete
  10. @aTieYusof Familycomot dah mati... xde hati kot kalu sggup wat gitu.. :(

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..

 
Denim Template. Re- Edited by Puan Mell. ALL RIGHT RESERVED.