anda berada di kawasan Puan Mell | jangan lupa +Follow | Dashboard

Petua : hilangkan sakit gigi / gusi.


Al-kisah, rite now.. aku sakit gusi.. rasa tensi semacam.. pagi-pagi pc buat hal. asik hang jer. rasa nak lempang 18 kaki.. naik ke tengah hari SQL lak wat hal. sudah berpending2 keja dakuh!. tambah ngan sakit gusi. rasa nak hantok kepala cicak ke bumbung. err.. cicak xde kena mengena..
celeg lak g obersea. sokmo gitu kenn dia.. tym aku sibuk nak cuti raya.. dia pong sibuk nak jenjalan.. bagi aku kerja kaw2 dulu.. takpe2.. janji aku dah dapat bunos. muahaha..

oleh kerana sakitnya gusi ni.. aku pun google la pehtua2 hilangkan sakit gusi..
antaranya :

  • hancurkan umbut nenas campur sikit garam halus. tepek kat gigi sakit. lakukan berulang kali sampai sembuh.. ( mana nak cari nenas.. malas ah.. kensel! )
  • ambil kulit pokok mempelam/mangga. rebus, tambah sikit garam. kumur suam2.. lakukan setiap pagi sehingga sakit gusi hilang.( pokok pelam ada la sebelah rumah.. tapi pikir balik kotor kot kat pokok tu.. xjadi.. kensel lagi! )
  • kumur ngan air kunyit.. ( macam senang.. tapi tak ke kunin gigi satgi??? )
  • kumur air garam.. ( paling senang.. tapi kemujaraban dia sekejap aje kot.. adehh )


cuba korang bagi ide sikit.. sakit betul gusi ni.. belah dalam lak tu.. kat geraham sana nunn.. hat hujung sekali.. 

huwaaa.....

doa sakit gigi

9 comments:

  1. Moga cepat sembuh ye..
    dugaan bulan ramadhan tu...:)
    TQ for the petua..

    ReplyDelete
  2. sakit gigi atau gusi mmg tak tahan woo.. lagi2 sebelah dalam.. cpt sembuh ye dear.. :)

    ReplyDelete
  3. sakit gusi mmg tekanan jugak,bawak bersabo ye bulan2 pose ni.hehe

    ReplyDelete
  4. salam ziarah ummi syukri,dulu k.atie pernah sakit gg...beli ubat kat farmasi...sampai skrg dah xder sakit gg.

    ReplyDelete
  5. Opst*sakit gusi ya..bkn sakit gg...k.atie trsilap tgk :)

    ReplyDelete
  6. kena bengkak gusi , satu malam berdenyut, saya minum air zam zam sikit, doa pada Allah , lepastu amik kapsul bawang putih gigit kat tempat gusi tu sampai pecah sendiri....lega den!! kurang sakit ...bengkak pun kurang...minum teh hijau je tak berani minum air sejuk.....kapsul bawang putih ....cubalah ..Insya Allah..

    ReplyDelete

  7. Info yang menarik mengenai petua rawatan sakit gigi. Namun bagi mereka yang mempunyai kerosakan gigi yang teruk, eloklah pergi mendapat nasihat daripada doktor gigi yang berdekatan dengan rumah anda.

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..

 
Denim Template. Re- Edited by Puan Mell. ALL RIGHT RESERVED.