anda berada di kawasan Puan Mell | jangan lupa +Follow | Dashboard

kemanakah menghilang?

assalamualaikum.. warahmatullahiwabarakatuh...

kemain tajuk entry.. kehkeh.. seyez.. aku salu blurr nak letak tajuk entry..
persoalannya.. kemanakah menghilang mood berblogging aku nie..? T___T
ntah sebab kekangan masa.. atau kordinasi meja aku yg membelakangkan bilik berkaca bos.. yg dalam ertikata lain..
asal aku on pc jer bos terus direct nampak intipatinya.. dan jugak rakan sekerja sekejap2 lalu lalang belakang aku.. haih! kalau dah sampai rumah.. jangan harap la aku punya masa nak hadap lappy..
kehidupan suri bekerja seperti aku ni amat memerlukan masa rehat yang cukup..
apatah lagi.. ada c kecil dalam perot ni yg perlu dijaga.. ngee~

dekat-dekat puasa ni kerinduan aku pada mak ayah makin kerap menerpa.. hari2 en.hubby aku terpaksa dengar cerita kanak2 aku dulu.. . sudahlah aku ni xpandai buat plot cerita.. berterabur.. dari A ke Z patah balik ke G.. pusing2 kat N.. yang akhirnya ending dengan dengkuran comel aku..  kahkahkah..

aku rindu zaman puasa dimana ada 1 ramadhan tu.. mak aku hari2 ketagihkan bubur lambuk yang kakak aku masak.. hari2 aku temankan mak aku tu pegi cari pucuk paku maidin kat semak ujung kampung..
kakak aku la bawak balik resepi bubur lambuk tu.. mak aku mana kenal dulu.. hambik kau.. hari2 dia kena masak.. kehkeh.. xcely aku pun teringin jugak ni nak makan bubur lambuk kakak aku tu.. sedap.. bagi aku bubur lambuk tersedap lah dia masak.. hehe..

ehsan gugel..


pastu... ayah aku.. masa beliau sehat dulu... masa tu aku sekolah rendah lagi.. ramadhan kali tu ayah aku ni hari2 makan laksa mee.. tau tak laksa mee? laksa mee ni pemes kat pantai remis perak a.k.a kg aku.. atau pangkor je tau..
tempat lain susah jupa.. atau memang xjumpa.. haha.. alkisah ayah aku nie.. hari2 la bila aku ikut beliau ke bazar ramadhan.. laksa mee yang belaiu terjah dulu.. kehkeh..

ehsan google jugak


xcely la kan... ketagihan kedua mak ayah aku satu tika dulu nie.. dah buat anak depa ni mengidam!!!!
hahahaha...



p/s :
mak mentua hubby aku yang aku rinduu....

14 comments:

  1. hee soh kakak mskkan bubur lambuk tu :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. harus chuu.. Blik kg je.. Akak aku 2 aku da tetapkan jadi tukang masak aku. Hahaha.

      Delete
    2. untungla ade tukang masak hehehe :P

      Delete
    3. hahaha... bila lagi nak ngade2.. tym nie la.. segala tukang sudi berkhidmat.. haha

      Delete
  2. bubur lambuk memey feberet aku..tpi laksa mee tu aku tak penah mkn lagi..spesis laksa ni ni aku kurang sikit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bubur lambuk 2 msakan org selangor kn.. Memey pebret ko le.. Erkk.. Laksa mee tu nama je laksa. Tp bukan spesis laksa. Nyimpang jauh dr rupa laksa pun. Ntah pesal org ltak nama 2. Kahkah.. Aku pn xtau nk klasifikasi kn cmna. Ala2 chinese noodle gitu. Yg pasti memg sdap..

      Delete
  3. dah start mengidam ke dear.ngeee..

    take care tau :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam tu la kot.. ngidam ke ngade ke xtau laa.. hahaha

      Delete
  4. tak pernah makan bbr lambuk..hehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. try la... sedap... tengok org masak jugak.. hihi

      Delete
  5. Kesian kau, Mell. Rindu parents terus bawak ke mengidam. Aku harap kau dpt r makan 2 food kat atas tu secepat mungkin ya. Bubur lambok aku suka gila, Mell. Mmg my feveret. If bleh bulan puasa tu hari2 mau. Haha!

    *Aku kalau keje, harapan r kat opis sempat bukak tenet, or fb apatah lg blogging, jauh skali. Gila komited aku! Haha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau tape makcik.. aku rase nak terbang je balik kg jupe mak ayah aku.. hukhuk.. ngidam tu 1 hal.. tp rindu lg bnyak tau.. tp aku kan isteri solehah... kena dok di sisi laki aku la kan.. ceewahh...

      *aku pun komited gak.. tu pasal keja aku salu siap cepat.. sudahnya aku melangut depan pc xde keja.. kehkeh..

      Delete
  6. bos skodeng ek? hihi..

    laksa mee tu tak pernah makan la. macam sedap je.
    dah start ngidam la tu mell. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu aa... bos jelez! :p

      sedap2.. nak tau pegi pantai remis perak.. hahaha

      Delete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..

 
Denim Template. Re- Edited by Puan Mell. ALL RIGHT RESERVED.