deraan perasaan







ini namanya deraan perasaan!

sana sini bercerita pasal raja buah nie..
mentang2 musim beliau sekarang.
hahaha..

aku bukanlah peminat tegar durian.. sekadar kalau ada makan.. tak ada pun takpa..
tapi... akibat tak tahan dengan bau2an dan jugak kegambaran beliau yang di post serata pesbuk mahupun belog..
 jiwa ini tak tertahan menanggung rasa!

mak aku pesan baru2 pregnan jangan makan durian lagi.. panas..
bak kata mak aku badan kita ni xtau tahan ke tak dengan kepanasan doyan tersebut..
hewhew..
tapi.... aku teringin sangat2.. merayu2 kat en.hubby nak makan..
tapi.. langsung tak dilayan...
T______T

alkisah... satu malam tu.. malam kelmarin.. aku sampai termimpi makan durian.. siap buat tempoyak lagi tuh dalam mimpi tu.. makan pulak ngan nasik panas2...
itulah akibatnya tidur dalam kelaparan.. haha
pastu aku tersedar.. tengok en.hubby takde.. tengok bola la tue..
serta merta hidung ni terbau doyan yang menganggu jiwa tuh!
terhidu2 la hidung macam kucin.. 
hahaha

 tiba2 en.hubby muncul dari pintu bilik.. yela.. takkan dari tingkap pulak!. 

" abang bau tak? "
ceh... takut jugak la kan... tego bau2au di tengah malam!

"bau apa? "
tanye en.hubby dengan selamba badak.

" bau duriann.... ke terbawak dari mimpi tadi ni.. "
hehehe... boleh jadi kot kan..

" ada kat bawah tu.. ferus (adik ipa aku) bawak dari kampung.. tercapai la mimpi tu.. "
amboih... perli nampak...!

" nak g bilik air japla... "
alasan!.. nak pi jengok doyan tu sebenarnya aku nie..
kehkeh..

ada 4 5 bijik jugak la.. kecik2 je pun..

singgah sebentar kat peti ais..

bukak...

jeng... jeng... jeng..

ada doyan yang telah terkopak..
en.hubby kot makan..
apo laei..
amik seulas masuk perot...
kecik cotet pun... apasal la beli doyan kecik2.. xnikmat!

seulas malam tu makan..
esoknya seulas lagi..
cukupla dua ulas..
wat rasa..

lepas ni tak makan lagi...tak berani... 
telan air liur jela bau semerbak satu rumah....
T____T



note : selamat menjamu doyan kenkawan.. kitew pose doyan..
ahak!

20 comments:

  1. kandungan baru berapa bulan nie....kalau masih baru, jganlah... tgg perut besar sikit, tu pun makan sikit jer....lepas bersalin pun ttp tak leh makan..saya dah bersalin 2 tahun baru ada kelonggaran makan durian tapi dah tak leh makan..merajuk kot perut ni, asal makan dah berulang ke toilet.huhu

    ReplyDelete
  2. @izan mama mia tu a... nak makn semalam.. tanya orang sana sini.. rata2 cakap makan seulas takpe.. wat rasa.. takut gak kan... Alhamdulillah tade ape2.. minum air banyak2 pastu.. huhu

    ReplyDelete
  3. alololo cian,takpe tahan je nafsu nak mamam durian tu ye dear..hehehe

    ReplyDelete
  4. mkn sikit takpe. hilang terliur. kang kempunan lak nanti. :)

    ReplyDelete
  5. baby lapar duyan ye...hehehe

    ReplyDelete
  6. tp saya walaupun peknen.. bedal gak makan doyan... kali ni betoi2 tingin.. seulas mmg xcukup lah... adehhh

    ReplyDelete
  7. pergghh..! durian... memang sodap! pantang ni.. tak boleh la bau je.. mesti nak makan.. hehehe...

    ReplyDelete
  8. salam kenal...

    tuh la skrg pun kat tepi2 jalan dah byk org jual durian kan...kene pergi beli nih!! :)

    ReplyDelete
  9. @Arina Shamsul tau takpe dear. . Terrrpakse tahan napsu yg satu ni. Huhaih! Hehe..

    ReplyDelete
  10. @Chic Na kann. . Jamah sikit jew. . Siann kt bby. . Hehe.

    ReplyDelete
  11. @CikMai baby da tersampuk untie mai die la. . Hahaha. .

    ReplyDelete
  12. @IntaNBerliaN sonokla. . Kite xberani. .huhu. . Dulu penah mkn buah longan.. Akhrnya dmam xbgn. . Err. . Mcm xde kne mgene je. Haha.

    ReplyDelete
  13. @Cik Kay Jue memang pantang. . Pantang nampak. .. Pg cri cpt. Kang kmpunan. Hihi. .

    ReplyDelete
  14. @Papa Mifz salam kenal jugak.. tu la. . Memg gugat iman nih. . Sana sini durian. . Ape lg. . Singgah sebentar besama durian. Hehe.

    ReplyDelete
  15. omak aih.,x pat mkn duyan demi baby tercinta sabar ye mell ;P

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. haha..pose durian..lucu ayat tu..;) xpela..rasa 1 pun jd kn..xde mimpi2 lpas ni..dila pun dh setahun xmkn durian..sni xde..huhu

    ReplyDelete
  18. @Chuu Muqhlis demi baby..aku rela.. sabo jela mak nak.. kehkeh

    ReplyDelete
  19. @~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ tu la kan.. dah dapt xmimpi dah pastu . ahak!.. susah la law mengidam benda susah dapat.. huhu

    ReplyDelete
  20. sabor ye. hee. tunggu sikit mase lagi. ;)

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..