don't compare..



don't compare ur life to other.. coz u have no idea what their journey is all about


see... kadang2 bila kite tengok orang bahagia... mula lah kita nak bandingkan dengan kehidupan kita.. malah kadang2 kita tengok seolah2 dia menunjuk.. pekara ni salunya tejadi kat perempuan la kan.. hihi..
by da way... atas dasar apa kita nak cemburukan orang..
bersyukurlah dengan kehidupan kita.. kita pun tak tahu perjalanan hidup mereka sebenarnya kan..
setiap orang ada perjalanan hidup masing2..
bahagia atau derita.. yang pastinya.. kita masing2 pernah laluinya tanpa kita sedar..

wallahua'lam



~cyaa~

6 comments:

  1. bila kt sibuk sgt dgn life org lain, tu mknanya life kt sgt tak best tu psl sibuk pasal life org lain

    hehe :D

    ReplyDelete
  2. haha... tu la kan... dok jeles jer.. tanak improve.. kihkih..

    ReplyDelete
  3. membanding itu sakit :')

    Kadang2 mai jeles dgn kawan2 yg ayah dia selalu sembang ngan dia yang selalu peluk dia, cakap iloveyou kat dia.

    Ayah mai busy , jarang ade kat rumah .

    Tapi mai tetap tahu, mai tak layak nak bandingkan cinta ayah mai dengan ayah orang .

    Sebab cinta ayah tu yang paling sejati ......

    *erkk kenapa mai emosi. I'm crying while comment this entry,sobs2 ..cepat lap hingus

    ReplyDelete
  4. sedih ye mai.. dah nama pun manusia... law ai dulu.. jeles gak.. org lain leh blajo tnggi2.. tp ai.. rendah2 jer.. tp bila ingat balik.. tanpa kehidupan dulu.. mgkin tak sebahagia sekarang.. setiap yg ALLAH tetapkan tu dah cukup adil... syukur2... hidup ini indah kalau kita lalui dgn indah... wahh... ter tazkirah la pulak...hihi

    ReplyDelete
  5. jangan pernah membandingkan orang lain dengan apa yang kita miliki. Kerana biasanya, ia berakhir dengan perasaan buruk. sebaliknya, Kalau kita merasa diri lebih baik, kita akan ada rasa sombong dalam diri. ^^

    ReplyDelete
  6. bila cik farhan bersuara.. Wiwitt.. 2 la dia kan.. Donia skrg trlalu bnyk ingn brlomba2.. Jalani hdup seadanya sudah.. (^_^)v

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..