bila hati kecewa..







Mata kadang salah melihat....
Mulut kadang salah berucap....
Hati kadang salah menduga.....


begitulah manusia...  kadang2 kita salah mentafsir orang..
macam tu jgk orang.. kadang salah mentahsir kita..
kadang kita cuba betulkan pandangan orang..
namun.. tak semua boleh menerima..
walau mulut berkata maaf..
namun kita takkan mampu menduga 
di sebalik maaf itu..
ikhlas kah? namun siapa kita untuk menilai keikhlasan orang...

maaf... aku bukanlah manusia hebat..
aku juga punya hati..
aku tetap manusia biasa yang kadangkala..
yang akan terkilan atau kecewa..
bila aku di salah tafsirkan...
apatah lagi dr orang yg aku sayang..  yang pernah rapat dengan aku..
yang aku sangka mempercayai aku...
tapi... sungguh aku terkilan.. dengan layanan itu..
maafkan aku kalau selepas ini..
hubungan kita takkan semesra dulu..
walaupun aku sedar hubungan kita memang dah renggang dah lama dulu..
 silap aku.. sangka ku kau dah berubah..
 kilaf aku mentafsir...
kau tetap berkali2 melukakan hati ku tanpa kau sedar..
dan kali ini... hati aku tak mampu lagi bertahan..
menerima hinaan demi hinaan...
biarlah aku pendam segalanya..
biarlah orang menyalahkan aku sekalipun..
kerana kau... aku rela.. 




YA ALLAH... lembutkan hatinya... runtuhkan egonya... bahagiakanlah dia dunia dan akhirat..




note : memang ibu mengandung sensitip ker... nop la... sejak dulu aku meme sensitip.. hewhew..


4 comments:

  1. hehe..biasa la..stiap org ada sensitifnya..dila pun sensitif..sbb tu suka org yg fkir dlu br ckp..kalu trsilap ckp mkn hti trus..tersentap!hihi

    ReplyDelete
  2. kaisara~ tu la kan dila.. org kadang2 bercakap tu tak pk hati org lain kan... sobs.. sobs..

    ReplyDelete
  3. awa nina~ kak mell mmg penyabau.. tp kdg2 tu terasa jgk ngan sesetengah sikap org... hewhew..

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..