anda berada di kawasan Puan Mell | jangan lupa +Follow | Dashboard

bicara tentang cinta..






wahh... rajinnye ... puan mell hapdate blog... muehehe..
ntahla... kdg2 rase mud menghapdate tu membuak2.. kehkeh.. kemain ayat..
saje kongsi rase.. boleh kan.... 
sape sini pernah bercinta? mesti la jawapnye ramai... 
cinnta itu indah... dan semestinya xdapat di pisahkan dengan gurl2 seperti aku.. xpercaya? pegi la blog gurl2 lain.. pastinya bnyk kisah cinta yang di bentangkan... well... its normal to be the type of gurl..
cehh... kemain cakap omputih... muehehe..

aku suka bicara tentang cinta.. malah kadang2 suami aku tegor..
" sayang ni banyak sangat bace novel cinta.. "
tapi... selalunya dia akan layan jugak bila aku beromantik... kadang dia jugak beromantik ngan aku..
suami aku jarang sangat cakap dia cintakan aku.. macam.. i love you.. aku cinta padamu and etc..
hihi.. but, aku tahu dia sayangkan aku.. tak perlu ucap hari2 kot.. aku pun tak suke sebenarnya... dulu... mase aku bujang... aku cukup tak suka lelaki yang terlalu mudah cakap sayang.. terlalu mudah berjanji.. betul.. aku rasa lelaki macam tu tak jujur.. aku selalu pikir.. baru kenal seminggu.. dah macam2 kata sayang dan janji yang keluar.. terlalu mudah jatuh hati mungkin.. memang.. mungkin ada yg kata cinta itu buta.. kita boleh jatuh cinta dalam 1 saat.. aku xsure tentang tu.. pendapat masing2.. bg aku pulak.. aku perlukan masa untuk serasi dgn org tu.. dr dulu aku mencari2 lelaki yg tak berpura2 dpn aku.. xcontrol macho.. yg penting setiap hari mengembirakan aku.. aku tak suka terlalu pressure dalam perhubungan..
dan tak sia2 sikap jual mahal aku.. wekkk... jual mahal la sangat.. ke sombongg.. haha..
aku jumpa lelaki yg buat aku xcontrol, gembira.. dan segala macam rasa.. lelaki yg aku tak sangke same skali.. itu lah lelaki yg jd suami aku sekarang.. satu2nya lelaki yg buat aku rasa terawang2an.. perghh... ayat novel... haahak..
aku ingat lagi tym en.hubby ajak kapel dulu...
" awak serius nak ngan saye? awak.. saye xnak hubungan yang sekadar cuba2.. yg xtentu hala tuju.. saye takut terluka... "
ya ALLAH... malunya aku tym nie... sungguh.. mcm paksa dia becinta dengan aku dan terus kawen.. jgn tidak2.. haha.. tp sungguh.. akibat fobia.. dgn kisah2 kawan2.. dan jugak org terdekat aku.. aku jd takut nak serah hati pada mana2 lelaki.. bukan aku tade pakwe dulu... ade... tp aku tak rasa itu cinta yg aku sungguh2 pertahankan... cinta sorok2  kerana tak mendapat restu keluarga lelaki tu.. entah mana silapnya... perasaan aku makin lama makin pudar di telan masa.. apalagi dengan perangai lelaki tu yg selalu bz je manjang dan juga tak bersungguh pertahankan hubungan kami.. masa aku putus dgn dia.. ( aku yg mintak putus ).. langsung tade penyesalan atau kesedihan..
jawapan en.hubby tym tu buat aku terkedu.. dan itulah dia lelaki yang aku cari..
" awak.. saya xmahu berjanji.. kerana janji hanya memakan diri.. tp insyaALLAH.. saya akan cuba.. saya amat bersungguh2 dengan awak.. "
jawapan itulah yang buat hati aku terbukak sedikit demi sedikit... suami aku tu bukanlah hensem... comel pun sikit2.. haha... berkali2 aku timbangkan... tp dia buat aku selesa sangat dgn dia... dia buat aku macam sahabat, macam kekasih.. mcam cikgu.. haha.. dia tak pernah segan silu menceritakan tentang masa lampau dia.. tentang kelemahan2 dia.. dia jujur menceritakan segalanya.. cuma aku.. aku yang terlalu perahsia.. dah dia tak pernah memaksa..

malam2.. kami selalu bercerita sebelum tidor..
" sayang... aisheteru..." wah... kadang2 suami aku ni romantiknya bukan main.. meremang bulu tengkuk.. haha
" napa aisheteru? " hehe.. lucu pun ade.. eh! lucu adalah kelakar okey... en.hubby salu ejek aku law aku pakai  perkataan lucu itu.. apa yg pelik pun aku xtahu.. hmm..
" aisheteru tu kan i love you.. i love you.. wo ai nie.. aku cinta padamu.. " dia terangkan.. haha.. die belek2 muka aku.. peberet dia nie.. pastu law nampak jerawat2 kecik tu.. mula la nak picit.. habis muke ai tauu...
" pipi sayang lembut la.. sayang pakai apa nie.. " sempat lagi die analisis pipi aku.. citt..
" pakai tomato.. nanti abang pakai juagak tau.. meh sayang tenyeh2 kat muke abang.. " hehe.. selalu aku la yang wat facial kat dia.. orang laki mane la nak amik tau hal2 tu semua..
" abang... kita tak penah kan pisah lame2.. sayang xtau la macam mana sayang tanpa abang.. hidup sayang dah tertumpu untuk abang.. sayang nak tua bersama2 abang.. "
sebak pulak rase.. takutt... aku takut sangat
kalau itu terjadi... aku tak pernah sayang lelaki sebanyak ini.. dah syukur.. yang aku sayang itu suami aku.. yang halal bg aku... kalau bercinta itu indah.. sesungguh perkahwinan itu lebih indahh.... perasaan masa bercinta lain dengan berkahwin... perasaan aku nie terlalu sukar nak di ungkapkan... terlalu indahh.... sehingga aku jd takut andaikata bahagia ini pergi dr aku... YA ALLAH.. kekalkan lah rasa ini hingga akhir hayat kami.. berkatilah rumahtangga kami..
" abang pun tak tahu macam mana kalau sayang takde.. tp sayang... yang pastinya kita tetap akan berpisah.. kerana mati itu pasti.. itu tetap akan terjadi.."
ya... betul.. itu lah hakikatnya... walau sehebat mana pun cinta kita... kuasa ALLAH tu lebih hebat...
yang aku harapkan biarlah apa pun terjadi ... biarlah jodoh ini kekal sampai aku mati,,

walaupun kisah cinta ku tak sehebat mana... syukur alhamdulillah setakat ini.. ujian2 yang mendatang hanya menguatkan lagi kisah cinta kami..
aku bersedih.. bila kawan2 yang aku sayangi.. masih belum bertemu jodoh... atau bertemu jodoh yang salah..
sesungguhnnya.. jangan lah berputus asa..
aku jugak sedih dengan kawan2 aku yg terlalu hebat mencintai psangan mereka.. tp si dia langsung tak bersungguh nak kotakan janji2 yang di tabur.. aku pernah menyaksikan segala pahit maung kisah percintaan mereka.. tentulah aku ingin mereka bahagia.. tp sayang... kadang2 kita terlalu di butakan dengan janji2 palsu..
sehingga kita menidakkan perilaku sumbang dia.. jangan camtu... selagi dia belum bergelar yang sah dan halal buat kita.. sayangkan diri sendiri dulu.. jgn terlalu ego menjunjung janji dia yg belum tentu tertunai..
fikirlah tentang diri sendiri... andai dia jujur cintakan kita.. jujur bersungguh dengan kita.. dia takkan bertangguh2 nak halalkan kita buat dia.. dia takkan mencipta seribu alasan mengelak untuk tunaikan janji kita..
okeh... itu aku merujuk pada sesetengah yang nampak terang2 lelaki tu sambil lewa dgn dia.. yang hanya ambil kesempatan ke atas dia..
tp oleh kerana ego. atau terlalu sayang... dia menidakkan segala perilaku tak elok sang kekasih..
pada pasangan bahagia yang tengah menyulam kasih.. ape lagi.. cepat2 nikah.. dan sama2 lah kita mengumpul pahala... hehehehe..
( ayat hasut orang nikah cepat!... )





copp... rasenye.. cukuplah sampai diri puan mell berbicara tentang cinta...
akhir kata..
pohon beringin tinggi sekali.,
di tiup angin bergoyang2,
kalau hati teruk di lukai,
ape lagi angkat kaki la sayang...

jumpa lagi di lain hari dan waktu..
( cehhh.... macam rancangan semanis kurma pulak.. muahahaha )


note : ade orang kate saye pandai bg org semangat..
betul ker?
hahahaha..






3 comments:

  1. mai tak suke baca novel langsung, tp akmal suke. kalau g kedai buku terrrrrrrpaksa teman dia g belek sinopsis novel berjam2..naseb hati syg.muahahaha.....

    mell, nak nikahhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!! tejam buat i jeles T__T , nak halalkan hubungan cepat2.... huhuhu

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. mai- ai mmg suke bace novel.. tu yg jiwang je semedang... suami ai suke komik lawan je.. kehkeh.. amboih... jiwe jambu jugak c akmal tu ye.. nak tuka2 novel dgn beliau lah..haha..

    hehe... sabar2lah... cukup duit kawen.. nak cepat toksah wat majlis besaq2.. hihi

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..

 
Denim Template. Re- Edited by Puan Mell. ALL RIGHT RESERVED.