anda berada di kawasan Puan Mell | jangan lupa +Follow | Dashboard

puisi cinta buat suami


dats ma hubby..

pejam celik pejam celik... dah genap tujuh bulan kite bersame kan bang?.. tak sangke kn sekejap je mase berlalu... abang masih mcm dulu..kasih sayang abang buat sayang.. sikit pun tak berkurang.. malah makin lebih pulak..
sayang terlalu bersyukur punya abang sebagai suami...
terima kasih abang kerana menerima segala kekurangan 
isterimu ini...
doa sayang harapnya hubungan kita suami isteri akan berkekalan hingga ke syurga...

puisi buat suami



Kadang-kadang aku rasa akulah

Isteri yang terlalu banyak menerima
Sedangkan engkau tak pernah meminta

Kadang-kadang aku rasa

Akulah isteri yang baru terjaga
Sedangkan engkau tak pernah terlena

Kadang-kadang ku bersuara tanpa berfikir

semua perkataan ku menjadi salah
Datanglah ke sini dan pegang tangan ku
Sementara ku cerita kehidupan sang isteri
Harap dimengerti

Kadang-kadang ku sakiti hati mu

Bila ku tolak sentuhan mu
Bukan bermaksud aku kurang menyayangi mu..
Namun cabaran terlalu..

Kadang-kadang aku berubah pada pandangan mu

Tapi sayang, itu tidak benar
Tiada apa yang paling ku hargai
Daripada kehidupan manis bersama mu

Kadang-kadang ku fikir sejuta tahun

Adalah terlalu singkat
Hanya ku beritahu mu betapa sayangnya aku
Betapa syukurnya aku…
kau pelindung ku

Kadang-kadang berjauhan dengan mu

Akulah isteri yang terlalu tinggi bercita-cita…
Mencipta kerukunan keluarga
Namun aku tetap aku yang ini…
Maafkan aku wahai suami! Maafkan aku..
andai aku tidak cukup sempurna
untukmu...

credit to : blog genta rasa






note : ini hanyalah monolog ku pada sang suami..
( yang tak bace belog aku.. huhu.. )

4 comments:

  1. uiks! I kn suke jiwang2 sometimes. Malu aih!

    ReplyDelete
  2. hihi.. ai da lame x berpuisi. kehkehkeh -ratna-

    ReplyDelete
  3. asal jd anonymous nie... hahak! ntahla.. kdg tingin nak berjiwang... hahaha

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..

 
Denim Template. Re- Edited by Puan Mell. ALL RIGHT RESERVED.