anda berada di kawasan Puan Mell | jangan lupa +Follow | Dashboard

penattt....tidakkah mereka mengerti?





penattt..
aku betul2 penat nak layan isu nie...
haaahh... tapi ape leh buat... selagi namanya manusia mesti la ada isu kan.. law xnak org menyibuk.. dok lam utan la kann..tu pun ade jgk kot yg nyibuk... minatang yg menyibuk.. hahahakk..
aku xcely... seorg yg amat2 perahsia.. aku jrg2 nak cite o kongsi masalah aku..kire korg nie beruntung 
la bace masalah aku nie.. hahak! korg ingat senang? 
memangg.. aku tak suke pamirkan masalah aku... org salu kate aku ibarat tade masalah..
hepi je manjang...
perlukah? perlukah? aku hebohkan masalah aku...
yg sememangnya aku tade masalah yg berat pun... hahaha..
penattt? ape yg aku penat sebenarnye?
okeh... aku penat nak menjawap pertanyaan2 org sekeliling..
aku taw la en.hubby tue pemes.. sekampung kenal..

bayangkan.... ce bayangkan...

update status sikit kat fb...
org dah tnye itu ini..
ngidam ker?
ade isi ker..
kuat mkn ade  isi la tue...
wawawawawa...
asal lak... befor kawen pun aku mmg kuat mkn..
aku mmg suke mkn!
sape yg kenal aku msti tau tahap pemakanan aku camne..
walopun bdn aku slimm... bukan aku kate ek.. org kate yg kate.. hahakk.
 bdn kering mkn bnyak..
apakah aku tak boleh update status secare normal lg...? jd lbh baik aku berdiam dr menimbulkan pertanyaan demi pertanyaan,,,
mujur org kg kt sini xbertanya sangat.. yela... aku mane kua rumah sangat... tapi salu yg jd mangsa pertanyaan cepu emas tue mesti la en.hubby dan MIL aku kann...
kdg2 rase nak merayu jer kat org...
tolong.... tolong jgn tanye lagi..
sampai waktunyer...
sampai rezekinyer aku akan bgtau sendiri...
sedihhh...
bohong law xsedih bile org persoalkan... apa yang perlu aku jawap... rezeki... rezeki tu di tangan ALLAH...
tidakkah mereka2 semua mengerti...? memahami..? orang memang bijak berkata2.... mempersoalkan segalanya...
jd... selagi aku mampu tersenyum... aku akan jawap pertanyaan itu.. aku sedar selagi aku bergelar manusia.. isteri orang...selagi itu org bertanya...
dr kecik kan...
bile kite kanak2.. org bertanya... bile la nak besar nie...
bile da besar... org bertanya lagi... bile la nak kawen...
bile dah kawen... bile nak ade anak...
soalan2 akan terus berterusann....
selagi kite belum pergi menghadap ilahi...
aku akan ikut ckp mak aku.... bile org bertanya... jawap aje.. semuanya dalam perancangan ALLAH yang aturkan  untukku...
syukur... family aku amat memahami... kedua2 mak aku xpernah mendesak atau bertanya... mungkin dorg paham.. andai rezeki itu milik kami.. pasti mereka org pertama yg akan kami sampaikan..

hahhhhh.... sudah cukup sudah... sampai di sini saja...
hehe.. mcm lagu la pulak...
cukupla sampai di sini catatan aku buat hari ini...





~b.u.b.a.i~

4 comments:

  1. sabar jelah..perasaan ingin tahu di kalangan manusia itu sememangnya sangat tinggi :p

    ReplyDelete
  2. begitulah... sabar adalah sahabat sekarang.. huhu... law i pun.. dulu bujang2 kemain tnye2 org dah kawen... dah kawen bru tau perasaan nyer... haha..

    ReplyDelete
  3. nnt dah pegnen org tnye lg..dh ade ank pon tnye lg.. mmg soaln tu xkn pnh benti.. -ratna-

    ReplyDelete
  4. yela ratna. . Selagi mash hdup mulut org xkan hbis bertanya. .. Da pegnen org tnye lg. Bile nak due? Da bpe week? Hahaha. . Kn? Kn?

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..

 
Denim Template. Re- Edited by Puan Mell. ALL RIGHT RESERVED.