anda berada di kawasan Puan Mell | jangan lupa +Follow | Dashboard

inferior



inferior... atau dalam ertikata lain lebih rendah.. (kurang yakin dri).. aku xtau la korang2 kat luar sana.. tp aku kadang2 ada jugak rasa inferior nie..
kadang2 rasa aku serba kekurangan...
tym zaman2 remaja dulu lagi la kot... ( im a woman now.. muahaha)
dulu...... dulu la... aku salu rasa aku nie xlawa.. gumuk... serba serbi kurang la pendek kata..
dan dulu mungkin aku tergolong dalam golongan nerd.. hahaha..
aku pun xpandai bergaul.. seyez.. aku pendiam dulu siott... ( skrg pun.. lambat panas! haha.. )
tapi... tu zaman remaja dulu... tade menda sangat kot... kawan2 sekolah aku sempoi gak kott... stil berhubung kat FB..
berbalik pada entry.. korang penah rasa camtu?
well... nobody perfect rite..


aku penah rasa nape aku xkaya???
then aku sedar... aku kaya dengan bahagia...
aku set mind... yang aku patut belajar erti bersyukur...

aku pernah rasa nape aku xcantik???
then aku sedar... makhluk ALLAH tu semua cantik..
dan cantik itu SUBJEKTIF!!
dan aku set mind... yang aku patut bersyukur...
sekurang2nya wajah aku atau diri aku...
tak menyebabkan lelaki2 di luar sana bawak wajah aku dalam mimpi beliau... ( takutt weyh...  )
atau membuat perempuan2 kat luar sana mencemburui aku... ( tade kann..... hihik..)

aku pernah rasa nape aku xsperti mereka2 yang pada pandangan aku serba mudah dapat kesenangan dalam hidup..
tak seperti aku terpaksa bekerja keras untuk mencapai kesenangan...
then... aku sedar... tanpa kerja keras itu.. aku bukan lah aku...
tanpa kerja keras itu... aku takkan kenal erti pengorbanan... erti ketabahan...
mungkin aku kalau jatuh .. aku masih boleh bangun... kerana aku pernah jatuh berkali2 sebelum ini..


pendek kata... aku xpatut rasa enferior tentang diri aku...
dan sebetulnya aku amat mensyukuri jalan hidup yang telah ALLAH tetapkan untuk aku...
ya.... syukur itulah penguat hidup aku...



sepanjang hidup aku nie.. ( macam tua sangat pun.... haha..)
aku suka melihat sikap dan ragam orang...
ada yang ego..
ada yang perengus..
ada yang mulut laser..
ada yang hipokrik ( terlalu banyak ok! )
ada yang lupa daratan..
ada yang berlagak.. (wahlal tade ape..)
dan bermacam2 lagi lar feelnye...

semuanya hasil aku kerja kilang dulu.... hahaha
seyez... aku kenal bermacam2 jenis manusia melalui pekerjaan tu..
dari director... manager... supervisor... engineer... tech... clark...leader.. operator..
kerja tu buat aku celik tentang liku2 hidup orang..

aku pendengar dan pemegang rahsia yang baik...
jd ramai yang suka bercerita pada aku atau meluah pada aku...
dan aku tak kisah pun...
andai itu dapat melegakan hati mereka... its okey..
sebenarnya... melalui kisah suka duka mereka jugak la..
buat aku sedar... ada lagi orang lebih derita dan sedih dari aku..
ada ramai lagi yang menanti2 hadirnya bahagia dalam hidup mereka...

dan untuk mereka.. sahabat2ku.... jangan mengeluh... mungkin kamu tak sedar... dalam kamu merasa derita..
kamu lupa akan bahagia yang pernah kamu lalui dulu...
yang kamu pernah merasai bahagia... bersyukurlah tentang itu..!!
dan percayalah... sahabat... aku pun pernah rasa derita dan kecewa... ( aku manusia apee.... hihi )





dah... cukup... kemain aku rajin pulak menaip ala2 bersajak.. berjiwang bagai.. muehehe...
penat jemari ai tau.... neway.... dont feel enferior okeh...



langit tak selalu cerah... 
hidup tak selalu indah..
lalui dengan redha sudahh....





renung2kan dan selamat beramal...




note:
 hambikk... 2 entry at one day....

No comments:

Post a Comment

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..

 
Denim Template. Re- Edited by Puan Mell. ALL RIGHT RESERVED.