kisah satu malam yang indah....




aku nak berkongsi rasa sikit.. hehe
Satu malam. . Sedang aku dn hubby bersiap2. . Kunun2 nk diner kt kedai makan belakang umah.. Mlm 2 en.hubby ckp tak payah masak. . Mlm ni mkn kt luar je. . Wahh. . Ape lg. . Tentulah aku dgn pantasnya bsiap ala kadar. . Cuti masak beb. . Ah! Rutin harian aku mmg berubah sejak bgelar isteri. . Kalu dulu waktu bujang. . Tiap2 megi atau roti jd santapan aku. . Jnji perot berisi. . Dan aku akan lena sampai ke pagi. . Tp skrg xkan aku nk wat pangai cmtuh. . Ada perot yg nak di jaga. . Perot hubby aku. . Hehe. . Aku cuba jd sebaiknya isteri. . Menyenangkan hati suami. . Aku suka tgok bila en.hubby mkn beselera. . Buncit pun takpa. . Bukankah suami yg buncit itu suami yg baik. Bukan aku kata. . Mereka2 yg brkata2. Hahaha..
hahaha...

Brbalik pd kisah malam tu. . Aku tgok en.hubby tercari2 bju yg hendak d pakai. .
' abg cri apa?' tanya aku. . Yela. Amik jela bju y mana2 pun. Mcm nk p diner kt hotel pulak gayenye. Nk milih2 bju. Pelik jgk aku. .
' ha.. Da jumpe. . Abg nk pakai bju ni. ' blas en.hubby. . Bju t- shirt hitam tu aku pndg pelik. . Nape lak br ia2 nk pakai bju 2. . Da lusuh pun. . Takpelah. . Pakai jela bju mana2 pun bang. . Bisik ati aku. .
En.hubby senyum2 smbil pakai bju. . Lg2 pelik aku nih. .
Sudahnya aku duduk di birai katil smbl tggu en.hubby aku tu brsiap. . Kalah aku yg pompuan lak brsiap. . Law aku y lambat. . Kemain dia bising. . Ngomel aku lam ati. . Hehe.
' syg ingat x bju ni? ' tnye en.hubby. .
Aku pndg pelik. . Bju 2 biase je. . Ntahla. . Aku ni kn pelupa. . Huhu. .
' bju ni la abg salu pakai law kite dating dulu. . Xingat? Abg rase hensem sgt la waktu tue. ' ujar en.hubby lg. .
Hahaha. . Aku lambakkn gelak. . Bru aku ingat. . Ye. . Die salu pakai bju tu mase mule2 aku bdating ngn die. . Smpai aku pn naik jemu. . Jd aku belikan die bju2 y lbh variasi dn kene ngn selera aku. . Tp lpas aku bg bju. . Bju y aku bg tu pulak y die ulg pakai. . Haha. .
Bju tu sedap pakai. .katanya Bila aku tanya. .
Tak. . Sebenarnya dia hargai apa yg aku bg. . .
Masak benar aku ngn perangai suamiku y satu itu..
Ya. . Bju itu membuat aku dn dia mgimbau kenangan indah saat brcinta dulu. . 4 tahun menyulam cinta. . Bnyk benar suka dn duka. . Gadoh. . Baik blik. . Gadoh lg. . Baik lagi. . Namun yg pastinya. . Sebesar mana aku dn dia bertelagah. . Masing2 x pernah suarakn ingin memutuskan hubungan. . Walau penah terdetik d hati. . Namun tak pernah terluah di mulut. . Mgkn msg2 takot kehilangan. .
Cehh. . Ke masing2 ego. . Hahaha. .
Heh. . En.hubby memg salu ingt tntg kenangan kami. Tp aku y salu lupa. . Dia salu usik2 aku. . Syg dr dulu cmni. . Cmtu. . Dulu syg xpun cmni cmtu. . Die ingat segalanya tntg aku. Tentang sifat aku. . Mana taknya. . Dr dulu smpai skg aku salu bercerita tntg itu ini pada dia. . Walupn cita 2 brkali2 aku bercerita. . Die salu mdgar. . Sesekali membri nasihat. . Sesekali menegur sikap aku. .
' tak baik ngumpat syg. . Law xpuas ati bgtau aje pd tuan empunya bdn. .' tegurnya. .
Kdg2 aku merengus2 marah yg dia xmemahami aku. . Tp sebenarnya nasehat2 teguran2 dia buat aku termalu sendri. . Jd aku cover dgn marah2 brbaur sedih. . Hampeh.. Sungguh hampeh pangai aku ni. . Huhu .
Mlm 2 jgk. . Saat aku dn dia brmalas2an.. Aku dgn novelku. . Dan dia dgn gamesnya. .
'' syg bahagia tak dgn abg. . ?'' tanya en.hubby tiba2. . Aku trkejut. . Berkeriot dahi aku. . Amat2 jarg dia brtanya. . Yg salu brtanya aku. .
'' mstla bahagia. . Syg bruntung sgt dpt abg. . Abg baik sgt2. . Tp abg laagi bruntung dpt syg. . Pasal syg lg baik. '' aku jawap dgn nada bgurau. . 
'' ye. . Abg bruntg dpt syg. . Abg rase xde pompuan lain y leh wat ape y syg wat. . Bgn pg2 masak tk abg. . Pas2 pg keje. Blik msak lg. Tak penah syg abaikn abg . dan. . .'' ade lg ayat d blakg 2 yg wat aku trharu sgt2. .yg aku rasa biarlah ianya mnjadi rahsia aku dn dia.. Hampir menangis aku dbuatnya. . Dia xpernah memuji aku bgini. . Trharu plus malu aku. .
Salu kalau aku brtanya. .dgn nada bergurau die akan jawap.. 
" law dapt tmbah lg 1 lg abang bahagia... " jahat kan.... mencik! tapi aku tau... dia bergurau aje... 
buat kalau berani! hahaha... 
mintak simpang jauh la dr rumahtangga aku..... hish!
tak sia2 aku memilih dia jd pasangan hidup aku... moga rasa sayang, cinta dan hormat tue akan berkekalan smpai bila2... sampai ke syurga... insyaAllah...


buat suamiku.. selamat hari lahir abang.... sayang abang, rindu abang, cinta abang...




~tq kerana membaca.. ini hanya ceritera aku.. sang isteri yg sedang belajar mengukir rasa~






wawawa... kemain aku karang entry cam cerpen lak... mueheheh... mohon jangan meluatt....

~cyaa~

2 comments:

  1. "Suami yang baik adalah suami yang buncit"...camna ni, Jagung x buncit?...uhuhu~

    ReplyDelete

tengkiu for komeng.. i'll catch yuu.. ngehh..